Szarpnięcia przy zdjęciu nogi z gazu???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gąsior
    Classic
    • 2008
    • 2

    Szarpnięcia przy zdjęciu nogi z gazu???

    sebasuperb, no ale fabia jest
  • gigianos
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 31

    #2
    Szarpnięcia przy zdjęciu nogi z gazu???

    Witam,
    wczoraj wracajac z weekendu pojawił sie pewien problem.
    Mianowicie jadąc powiedzmy na ktorymś z biegów także 4 i 5 i puszczając całkowicie gaz, bez wciskania sprzęgła, odczuwa się dwa szarpnięcia, takie ostre wychamowanie biegiem.
    Wydaje mi sie to troche nie naturalne, żeby np na 5 szarpał.
    Co o tym sądzicie, jeżeli to jakaś wada to co by było trzeba naprawić?
    Z góry dzięki za rady.

    Komentarz

    • splawik
      L&K
      S_OCP Member
      • 2006
      • 1292

      #3
      gigianos, U mnie po zimie też coś takiego się pojawiło. Lekko jest to wkurzające.
      A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
      AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
      O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
      -------------------------------------------------
      Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

      Komentarz

      • jlupino
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 362

        #4
        Sprubój zatankować Pb98.U mnie takie objawy były jak miałem jakies chrzczone paliwo w baku.Tyle,ze u mnie działało to w obydwie strony,czyli przy przyspieszaniu również-chociaż rzadziej.To najtańsza forma diagnozy silnika benzynowego.Oczywiscie nie twierdze ze to na pewno to,ale nigdy nie wiadomo.
        Jaro

        Komentarz

        • gigianos
          Classic
          S_OCP Member
          • 2007
          • 31

          #5
          no w sumie teraz zatankowalem 95 a wczesniej tankowalem 98, moze i to jest przyczyna, ciekawe tylko czy jest to niebezpieczne dla silnika, skrzyni biegów??

          Komentarz

          • -Piotr-
            L&K
            S_OCP Member
            • 2006
            • 1018
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            Etylina 98 czy 95 nie ma znaczenia. Lepiej byłoby włać paliwa ze stacji Shell-a V-Power w celu "przepalenia" układu paliwowego. Nie zaszkodzi wlać do baku przy okazji tankowania flaszkę denaturatu, który dobrze absorbuje zawiesiny wodnopochodne.
            Szarpania układem napędowym przy takich lub przy innych objawach na dłuższą metę z pewnością nie będą zdrowe dla naszego auta.
            O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
            KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
            O III czarna liftback - reaktywacja

            Komentarz

            • jlupino
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 362

              #7
              Zamieszczone przez -Piotr-
              Etylina 98 czy 95 nie ma znaczenia.
              Jak nie ma znaczenia,skoro u mnie na 95 szarpała i gasła,a na 98 jeździ jak burza.Nic innego nie robiłem.Jezeli juz cos wlac do baku to bardzo dobry jest srodek marki STP-tzw water remover,czyli "usuwacz wody".Mozna go kupic w realu za niecałe 30zeta.U mnie zdało to egzamin mając paliwo kiepskiej jakosci z carrefoura w fiacie cc.Tez nie chciał jezdzic,a po wlaniu tego do baku jak reką odjął nawet paliwa nie wymieniałem i wyjeździłem bak do konca bez problemow.
              Jaro

              Komentarz

              • Adrian
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 662
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                A co może być przyczyną jeśli objaw takiego szarpania jest wyczuwalny w dieslu??
                PerfectService by DGW
                Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                Komentarz

                • Bonus
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 249

                  #9
                  wygląda mi to na nieodpowiednią mieszanke, mógł się zużyć czujnik otwarcia przepustnicy (a raczej nacisnięcia pedału), lub uszkodzić jakiś czujnk który wykrywa ze jest hamowanie silnikiem

                  a tak wogóle auto na gazie może trzeba by zresetować centralke

                  Zamieszczone przez jlupino
                  Jezeli juz cos wlac do baku to bardzo dobry jest srodek marki STP-tzw water remover,czyli "usuwacz wody"
                  nawet ludzi nie naciągaj na takie coś, denturat jest lepszym usuwaczem wody, a zresztą po co lać jakikolwiek usówacz wody, nie wystarczy lać dobre paliwo z porzadnej stacji

                  Komentarz

                  • jlupino
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 362

                    #10
                    Zamieszczone przez Bonus
                    nawet ludzi nie naciągaj na takie coś, denturat jest lepszym usuwaczem wody, a zresztą po co lać jakikolwiek usówacz wody, nie wystarczy lać dobre paliwo z porzadnej stacji
                    Nie mam najmniejszego zamiaru kogokolwiek naciągac na zakup czegokolwiek,ale skoro mi to pomogło to staram sie to przekazac innym uzytkownikom.Moze tez pomoze.A marka STP istaniała na rynku jak jeszcze nas wszystkich nie było z pewnoscią na świecie.I ich produkt jezeli nie pomoze to z pewnoscią nie zaszkodzi.A jezeli "spirytus na kościach" jest taki dobry to czemu nie stoi obok innych markowych produktów na półkach jako złoty srodek na wszystko.Wole jednak srodek przeznaczony sticte do czegoś niz taki do wszystkiego.Paliwo z dobrej stacji to oczywiscie inny temat.Tu masz racje.Nie tankuje juz w carrefourze.
                    Jaro

                    Komentarz

                    • Bonus
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 249

                      #11
                      Zamieszczone przez jlupino
                      A marka STP istaniała na rynku jak jeszcze nas wszystkich nie było z pewnoscią na świecie
                      no to co z tego, to znaczy że warto na to pchac pieniadze, to że to coś było przed nami to oznacza że warto to kupić?, bo dla mnie to oznacza tylko tyle że i przed nami robiono ludzi w konia
                      Zamieszczone przez jlupino
                      A jezeli "spirytus na kościach" jest taki dobry to czemu nie stoi obok innych markowych produktów na półkach jako złoty srodek na wszystko
                      odpowiedz jest naprawde prosta żeby za zwyczajny alkohol przemysłowy bez kolorku ludzie płacili więcej, najlepsze potwierdzenie odwiecznej zasady zrobić coś z byle czego
                      Zamieszczone przez jlupino
                      Wole jednak srodek przeznaczony sticte do czegoś niz taki do wszystkiego
                      hmm, a to ciekawe, to że pisze na czymś ze jest do czegoś to znaczy że powinno się za to zapłacić kilka razy więcej, nie zastanawiając sie co to jest
                      Zamieszczone przez jlupino
                      ale skoro mi to pomogło to staram sie to przekazać innym uzytkownikom
                      całkiem możliwe że przyczyną szarpań może leżeć w zapchanym układzie paliwowy, jeżeli zmniejszyło się cisnienie na wtrysku to mieszanka mogła się gorzej rozpylić, zalanie takie środka spowodowało rozpuszczenie zanieczyszczeń, zapewne tak samo jak wypieracz wody pomoże środek do przeczyszczania układów paliwowych

                      Komentarz

                      • ginter
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 43

                        #12
                        przepraszam że się wtrące ale nie lejcie dynksa do baku, owszem absorbuje wodę ale na pewno nie ma dobrego wpływu na silnik, lepiej stosowac środki do tego przeznaczone, można je kupic na każdej stacji :roll:
                        AUTOMATY SPRZEDAJĄCE
                        NIEZALEŻNY OPERATOR W TRÓJMIEŚCIE
                        www.kawomat.eu

                        Komentarz

                        • Bonus
                          Ambiente
                          • 2005
                          • 249

                          #13
                          Zamieszczone przez ginter
                          przepraszam że się wtrące ale nie lejcie dynksa do baku, owszem absorbuje wodę ale na pewno nie ma dobrego wpływu na silnik, lepiej stosowac środki do tego przeznaczone, można je kupic na każdej stacji :roll:
                          kolejny się znalazł, "środki do tego przeznaczone" - skad tys sie urwał, ten środek składa się z czystego alkoholu przemysłowego tak samo jak i denaturat,

                          wystarczy wziąć butelke denatyratu za 4 zł (nie mylić za zadnym denaturalem denatytexem bo to inna bajka) przefiltrować zeby straciło kolorek (można też zataić odór) nalać do ładniejszej butelki i nalepić etykiete że to "środki do czegoś przeznaczony" i sprzedać za 30 zł - tak to wygląda (tylko ze w fabryce nikt nie filtruje :-) tylko jedna partia idzie do butelki i dostaje kolorek druga idzie do butrelki i nie dostaje kolorku),

                          zresztą i jedno i drugie nie służy do niczego jezeli lejesz paliwo z dobrej stacji no chyba ze własnei do rozpuszcznei brudów w ukł. paliwowym,

                          Zamieszczone przez ginter
                          nie ma dobrego wpływu na silnik
                          żaden alkohol nie będzie miał dobrego wpływu na silnik benzynowy bo to silnik benzynowy a nie na etanol czy metanol, alkohol tak jak i gaz suszy film olejowy bo spala się wyższą temperaturą i ma własciwości odtłuszczjące, suszy również wszelikie uszczelki które napotka na swojej drodze

                          Komentarz

                          • jlupino
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 362

                            #14
                            Bonus albo jesteś producentem denaturatu,albo profesorem chemii przemysłowej.Jezeli to drugie to przyjmuje twoje argumenty.W przeciwnym wypadku wole sobie wydać te trzy dychy na samochod warty 30 tys.Powroćmy moze do tematu i pomozmy koledze gigianosowi,bo ta dyskusja chyba do niczego dobrego nas nie doprowadzi,zresztą moze akurat cos sie u niego w kwesti szarpania zmieniło.
                            Jaro

                            Komentarz

                            • gigianos
                              Classic
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 31

                              #15
                              zalalem dzis znowu 98 zobaczymy, jak bedzie dalej szarpalo to zastanowie sie nad kupnem jakiegos srodka, albo denatu
                              Dzieku za komentarze

                              Komentarz

                              • splawik
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1292

                                #16
                                gigianos, Koniecznie daj znać jakie będą tego efekty.
                                A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                -------------------------------------------------
                                Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                Komentarz

                                • Bonus
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 249

                                  #17
                                  tak wogóle ile masz nabite kilometrów przebiegu gigianos bo może stało się coś bardzo pospolitego a reakcją zamiast przymulenia jest szarpanie

                                  Komentarz

                                  • gigianos
                                    Classic
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 31

                                    #18
                                    106200km

                                    Komentarz

                                    • splawik
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 1292

                                      #19
                                      A u mnie przy 25kkm się już to zaczęło
                                      A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                      AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                      O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                      -------------------------------------------------
                                      Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                      Komentarz

                                      Pracuję...